Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Permintaan Kendaraan Roda 4 di Surabaya

Authors

  • Arvino Risqie Perdana Putra Universitas 17 Agustus 1945, Surabaya
  • Arga Christian Sitohang Universitas 17 Agustus 1945, Surabaya
  • Naufal Gama Affandyar Universitas 17 Agustus 1945, Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.61412/jnsi.v4i1.71

Keywords:

4-wheelers, consumer income, consumer taste, price.

Abstract

Abstract. The purpose of this study is to analyse the factors that influence the demand for 4-wheeled vehicles in Surabaya. This research uses descriptive quantitative methods. Sampling in this study using saturated sample technique. The sample selected for this study was 50 respondents. The results revealed that factors such as price, consumer tastes, and consumer income simultaneously have no influence on the demand for 4-wheeled vehicles in Surabaya. It is hoped that this information can be an input for the 4-wheeled vehicle manufacturing industry in Indonesia in determining labour specifications and technology. in determining the factors that can affect the demand for 4-wheeled vehicles, and can analyse the public's desire for the most desirable 4-wheeled vehicles.

References

Adetama, D. S. (2011). Analisis Permintaan Kedelai Nasional dan Dampak Kebijakan Bea Masuk Impor. 9-30.

Barus, M. D. B., & Azzahra, A. S. (2020). nalisis Aplikasi Dan Penerapan Matematika Pada Ilmu Ekonomi Fungsi Permintaan Dan Penawaran. Akutansi Bisnis Dan Publik. 11(1), 1–11.

Budiastari, S. (2017). engaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan Beton Siap Pakai Holcim Di Jakarta. Jurnal Dinamika Manajemen Dan Bisnis,, 1(1), 87–106.

Darmawan, D. . (2019). Teori Permintan. Journal of Chemical Information and Modeling. http://repository.unpas.ac.id/13279/3/BAB II REVISI SUP.pdf .

Emawati, L. . (2018). Pengaruh Selera Konsumen Dan Lingkungan Sosial. 15-55.

Febrianti, Y. N. (2014). Permintaan Dalam Ekonomi Mikro. Edunomic, 2(1), 15– 24.

Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sarstedt, M. (2016). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (2nd ed.). California: Sage Publications.

Herdiana, A. F. (2016). Analisis Faktor–Faktor Yang Mempengaruhi Permintaan Sepeda Motor Di Kota Malang. Jurnal Ilmiah, 2, 1–15.

Iswardono. (2007). Teori Ekonomi Mikro (empat (4)). Gunadarma.

L Tio dan Purwanto. (2017). The Influence of Crude Oil Price Cosumer Confidence,. Exchange Rate and GDP Growth Rate Toward Sales Number of PT. Toyota Astrea Indonesia.

Mahardini, I. (2012). Analisis pengaruh harga, pendapatan, lokasi dan fasiliti terhadap permintaan rumah sederhana. Diponegoro Journal of Economics, 1(1), 1–81.

Nabilah, S., Lubis, A., & Tarigan, E. D. S. (2019). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Konsumen pada Aroma Bakery dan Cake Medan. Jurnal Ekonomi Manajemen, 4.

Nashrullah, M., Maharani, O., Rohman, A., Fahyuni, E. F., Nurdyansyah, & Sri Untari, R. (t.thn.). Metodologi Penelitian Pendidikan (Prosedur Penelitian, Subyek Penelitian, dan Pengembangan Teknik Pengumpulan Data). UMSIDA PRESS.

Ningtias, S. A., Supriaddin, N., & Hamida, L. O. (2022). Pengaruh Selera Konsumen Dan Diferensiasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Cat Nippon Pada Toko Era Bangunan. Economic and Business. 5(2), 72–84.

Ridha, N. (2017). Proses Penelitian, Masalah, Variabel Dan Paradigma Penelitian. Jurnal Hikmah, 14(1), 62–70.

Satiti, P. . (2014). Pengaruh Pendapatan dan Peran Aparat Kelurahan Terhadap Kesadaran Masyarakat Dalam Pembayaran Pajak Bumi dan Bangunan di Semanggi Rw VIII Pasar Kliwon Surakarta Tahun 2013. Journal Publikasi, 1-12.

Siahaan, A. M. (2015). Analisis Permintaan Permintaan Masyarakat Terhadap Produk Kosmetik Oriflame di Kota Pekanbaru. Jom FEKON, 2(2), 1–11.

Situmorang, M. K. . (2018). Pengaruh Harga Dan Pendapatan Konsumen Terhadap Permintaan Rumah Tipe 36. Jurnal Ilmiah Magister Manajemen, , 1(1), 90–98.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Bisnis-Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, Kombinasi, dan R&D (S. Y. Suryandari (ed.) Edisi Ke-3. Alfabeta, cv.

Sukirno, S. (2013). Mikro Ekonomi-Teori Pengantar (Edisi Ketiga). PT RajaGrafindo Persada.

Venessa, I., & Arifin, Z. (2017). Pengaruh Citra Merek (Brand Image) dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen( Survei pada Mahasiswa Program Studi Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Administrasi Universitas Brawijaya Malang Tahun Angkatan 2013 / 2014 dan 2014 / 2015 Pengguna Kartu P. Jurnal Administrasi Bisnis, 51(1), 44–48.

Yusuf, M., Farida, N., Toro, M. L., Maulana, A., Cahyani, C. A., Safitri, W. N.,. (2023). Penerapan Matematika Pada Ilmu Ekonomi: Fungsi Permintaan Dan Penawaran. Inisiatif. Jurnal Ekonomi, Akuntansi Dan Manajemen, 2(1), 232–242.

Downloads

Published

18-12-2024

How to Cite

Arvino Risqie Perdana Putra, Arga Christian Sitohang, & Naufal Gama Affandyar. (2024). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Permintaan Kendaraan Roda 4 di Surabaya. Jurnal Nirta : Studi Inovasi, 4(1), 543–557. https://doi.org/10.61412/jnsi.v4i1.71

Similar Articles

<< < 1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.